Thursday, September 20, 2012

ဦးေဏွာက္မုန္တိုင္း ဆင္ၾကစို႔

ႏို႔ဖိုး ဒုကၡသည္စခန္းမွ ဆႏၵျပပြဲမွတ္တမ္း


ဦးေဏွာက္မုန္တိုင္း ဆင္ၾကစို႔

By မင္းစိုးစံ

အခုတေလာ သတင္းေတြထဲမွာ ထိုင္း ဗမာနယ္စပ္က ဒုကၡသည္ေတြကို ဗမာစစ္အစိုးရက လက္ခံမယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ အဲဒီလိုလက္ခံရာမွာလည္း UNHCR ဒုကၡသည္မ်ားဆိုင္ရာမဟာမင္းႀကီး႐ုံးရဲ့ အစီအစဥ္နဲ႔ေဆာင္ရြက္ မယ္ဆိုတာအျပင္ တႏွစ္အတြင္းအေကာင္အထည္ေဖၚမယ္ဆိုတာေတြပါ သိလိုက္ရပါတယ္။
အဲဒီေတာ့က်ဳပ္တို႔ တေတြဘယ္လိုပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ ဗမာျပည္ထဲက ဒုကၡသည္စခန္းေတြမွာ ရပ္တည္ေနထိုင္ၾကမလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါစို႔။

ပထမဦးဆုံးအေနနဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္မင္းရဲ့ RFAကုိ ေျပာသြားတာေလး ၾကည့္ၾကစို႔။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဒုကၡသည္လက္ခံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ သူတို႔ဘက္က ဆႏၵရိွတယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ တစ္ဦးခ်င္း ျပန္လာတာပဲျဖစ္ေစ၊ တစ္ဖြဲ႔လံုး ျပန္လာတာပဲျဖစ္ေစ သူတို႔ေတြ ေနရပ္ကို ျပန္လာတာကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္က အခ်ိ္န္မေရြးလက္ခံတယ္။ 
သူတို႔ေနရာ ရိွလည္း ရိွတယ္။ 
သူတို႔က ဆႏၵရိွတယ္ဆိုရင္ သူတို႔ေနရာမွာပဲ သူတို႔ကို သူတို႔ဆႏၵရိွတဲ့အတိုင္း ေနေစမွာျဖစ္ပါတယ္။

ပထမဆုံးစကားလုံးေတြကို သုံးသပ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ ဗမာအစိုးရအေနနဲ႔ ဒုကၡသည္ေတြကို အေလာတႀကီး
ျပန္လာေစခ်င္ေနတယ္ဆိုတာ ေပၚလြင္ေနပါတယ္။ တဦးခ်င္းျဖစ္ျဖစ္ အဖြဲ႔လိုက္ျဖစ္ျဖစ္ ဆိုတဲ့စကားလုံးက ဒုကၡ သည္ေတြကို ခြဲျခားလုိက္တာဆိုတာကို သတိျပဳမိပါလိမ့္မယ္။

သူတို႔ေနရာရွိလည္း ရွိတယ္၊ဆႏၵရွိတဲ့အတိုင္း ေနခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတာကလည္း အခြင့္အေရးေပးသေယာင္ေယာင္နဲ႔ ဖဲ့ထုတ္ပစ္တဲ့နည္းဗ်ဴဟာတခုဆိုတာ သိထားဘို႔လိုပါတယ္။

ေနရာမရိွေတာ့တဲ့ လူေတြအတြက္ကိုေတာ့ သူတို႔နဲ႔ ညိွႏိႈင္းျပီးေတာ့မွ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရေရာ၊ ဆိုင္ရာအဖြဲ႔အ စည္းေတြနဲ႔ ေဒသခံေတြနဲ႔ အကုန္ေပါင္းစပ္ ညိွႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနထိုင္မဲ့ ေနရာေလးေတြ မိုင္း clear လုပ္ေပးရမွာေပါ့။

ဒုတိယစကားလုံးေတြထဲမွာ ေနရာမရွိတဲ့လူေတြ ဆိုတာက ဘယ္လိုလူမ်ိဳးကိုဆိုလိုတာပါလဲ၊ ေနရာရွိတဲ့လူ နဲ႔ ေန
ရာမရွိတဲ့လူ ဆိုၿပီး ခြဲျခားေျပာဆိုတာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။
ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ က်ဳပ္တုိ႔တေတြကို တစုတစည္းတည္း မထားဘူးဆိုတာကို အတိအလင္းေျပာသြားျခင္းအားျဖင့္ ဒုကၡသည္ေတြစုဖြဲ႔မေနပဲ ျပန္႔က်ဲေနလ်င္ သူတို႔လုပ္ခ်င္တဲ့အတိုင္းလုပ္လို႔ရေအာင္ သူတို႔ထင္သလိုခ်ယ္လွယ္လို႔ရ
ေအာင္ ႀကိဳတင္စီမံထားတာဆိုတာ သိသာပါတယ္။

ေျပာစရာရွိတာက ထိုင္းႏိုင္ငံထဲမွာလို ငါးပိသိပ္ငါးခ်ဥ္သိပ္ ေနရတာထက္စာရင္ ပိုေကာင္းတယ္ေပါ့။
ၿပီးေတာ့ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ဘို႔ ေျမေနရာေလးဘာေလးနဲ႔ဆိုေတာ့ စုေနလ်င္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အျမင္ေတြရွိ
ေကာင္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။
က်ဳပ္တို႔သတိထားရမယ့္အခ်က္က ဒီကေန႔ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာ လယ္ေတြကို အဓမၼသိမ္းေနတဲ့ အ
တြက္ လယ္သမားေတြရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ျပႆနာက အင္မတန္ႀကီးမားလွပါတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္လယ္ကိုအသိမ္း
ခံရလို႔ ဆႏၵျပတဲ့လယ္သမားေတြ ေထာင္ခ်ခံရတာ။ တရားရင္ဆိုင္ေနရတာ ဒီေလာက္ပြက္ေလာထေနတဲ့ ဥစၥာ က်ဳပ္တို႔လုပ္စားဘို႔ ေျမေနရာေတြ စီစဥ္ေပးမယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။
ေပါက္တူး၊ တူရြင္း၊ ေဂၚျပား ေပါက္ျပား လယ္ယာလုပ္ငန္းသုံးပစၥည္းေတြ ထုတ္ေပးမယ္ဆိုတာကေရာ၊ အလကား
မတ္တင္းေပးမယ္မ်ား မွတ္သလား စိုက္ဘို႔မ်ိဳးေစ့၊ ဘယ္မွာလဲေျမၾသဇာ၊ ဘယ္မွာလဲ လယ္ထြန္ဘို႔ႏြား၊ လယ္ထြန္
စက္။

လယ္မလုပ္ခ်င္လို႔ စက္႐ုံေတြမွာ လုပ္မယ္ဆိုလ်င္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ စကားကိုယုံသလား စက္႐ုံမွာ အလုပ္သမားေတြ ဆႏၵျပတာကိုၾကည့္လိုက္ပါ။ ဘာမွ်မေသျခာဘူး၊ စိတ္ခ်စရာမရွိဘူး။

ေနရာမရွိတဲ့လူေတြအတြက္ ကာယကံရွင္ေတြနဲ႔ၫွိႏိႈင္းၿပီး မိုင္းရွင္းေပးမယ္ဆိုေတာ့ မိုင္းက တလုံးႏွစ္လုံးထဲမ
ဟုတ္၊ ဆယ္လုံး အလုံးတရာလည္းမက၊ ေနရာကလည္း က်ယ္သေလာက္ ေျခခ်စရာေတာင္မရွိေအာင္ ႏွစ္ဘက္
စစ္တပ္က ေျမျမွဳပ္မိုင္းေတြျမွဳပ္ထားတာ မ်ားလြန္းပါဘိသနဲ႔။ တႏွစ္အတြင္း ဒီမိုင္းက တကယ္ရွင္းသြားမွာတဲ့လား။

မိုင္းရွင္းလင္းတဲ့ကိစၥ မၿပီးျပတ္မွီကာလမွာ ေနရာမရွိတဲ့ က်ဳပ္တို႔ကို ဘယ္လိုပုံစံနဲ႔ထားမွာလဲ။ မိုင္းေတြရွင္းၿပီ ေနလို႔ရၿပီဆိုၿပီး ေနခိုင္းလို႔ေနၾကရတဲ့အခိုက္ ေျမျမွုပ္မိုင္းေၾကာင့္ အေသအေပ်ာက္ အနာတရေတြ
ျဖစ္ခဲ့ၿပီဆိုလ်င္ ဘယ္သူေတြက ထိထိေရာက္ေရာက္ ေျဖရွင္းေပးမွာလဲ။

က်ဳပ္တို႔ေနရပ္ရင္းကို ျပန္ေနမယ္ဆိုပါစို႔၊ က်ဳပ္တို႔ေျမေနရာေတြမွာ ဗမာစစ္အစိုးရရဲ့ ၾကက္ဆူပင္စီမံကိန္းေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔ေျမပါလို႔ ေျပာၿပီးျပန္ေနလို႔ ရမယ္ထင္သလား။
ရာဘာပင္ေတြစိုက္ထားတဲ့ေနရာက က်ဳပ္တို႔ ေျမေနရာဗ်လို႔ ေျပာမလို႔လား။
စက္႐ုံေဆာက္ထားတဲ့ေနရာက က်ဳပ္တို႔ေျမဗ်လို႔ေျပာၿပီး ျပန္ေတာင္းမလို႔လား။

အဲဒီလိုျပႆနာေတြ ရွိေနလို႔ ဒုကၡသည္ေတြကို တကြဲတျပားစီျဖစ္ေအာင္ တမင္အကြက္ခ်ၿပီး ႀကိဳတင္စီစဥ္ထား တာဆိုတာ ထင္ရွားလွပါတယ္၊ တစုတစည္းတည္းရွိေနလ်င္ ထိန္းမႏိုင္ သိမ္းမရျဖစ္မယ္၊ ကမၻာကိုလိန္ညာတာ
ေတြ ဗူးေပၚသလိုေပၚမယ္။

အေပၚယံေၾကာအရေတာ့ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔အစည္းအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အပစ္
အခတ္ရပ္ဆိုင္းတာလား ရပ္စဲတာလားဆိုတာကလည္း မစားရ ၀ခမန္းျဖစ္ေန၊ ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ့သေဘာထားကလည္း နားလည္ရခက္လာ၊ ႏွစ္ေတြၾကာလာတာနဲ႔အမွ် အလွဴရွင္ေတြကလည္း နည္းနည္းေလးလက္တြန္႔စ ျပဳလာၿပီဆို
ေတာ့ မျပန္မျဖစ္လို႔ျပန္ရမယ္ဆိုပါစို႔ ဘာေတြႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသင့္တယ္ဆိုတာ ဘ၀တူအခ်င္းခ်င္း ေခါင္းျခင္း
ဆိုင္ၿပီး ၀ိုင္း၀န္းေျဖရွင္းၾကမွာလား၊ တဦးခ်င္းထြက္ေပါက္ရွာၾကမွာလား၊ အဲဒါကို က်ဳပ္တို႔အေသအျခာ စဥ္းစားၾက
ဘို႔လိုပါတယ္။

က်ဳပ္တို႔ကို လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ႏွစ္ေလာက္တုန္းက အစိုးရမဟုတ္တဲ့အဖြဲ႔အစည္းတခု ကေန ေမးခြန္းတခုေမးၿပီး စစ္ တမ္းတခုေကာက္ခိုင္းတာ ရွိခဲ့ဘူးပါတယ္။ ေမးခြန္းက ဘာလဲဆိုေတာ့

မနက္ျဖန္မွာ ဒုကၡသည္စခန္းထဲက ဒုကၡသည္ေတြအားလုံး ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ျပန္ရမယ္ဆိုလ်င္ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာလုပ္ၾကမလဲ ဆိုတဲ့အေမး ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီတုန္းက ဒီေကဘီေအ က က်ဳပ္တို႔ဒုကၡသည္စခန္းကို ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ မီး႐ိႈ႕ၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္ေပါ့၊ ဒုတိ
ယအႀကိမ္မွာ လူေတြေသၾကတယ္ေလ၊ အားလုံးက ေျခာက္ျခားေနၾကသလို တေယာက္မ်က္ႏွာတေယာက္ၾကည့္
ၿပီး ငိုရမလား ရယ္(ရီ)ရမလား ဆိုတာထက္ ငိုျပေနတာလား ရယ္(ရီ)ျပေနတာလား ဆိုတာကို ေ၀ခြဲလို႔မရႏိုင္ေအာင္
ျဖစ္ေနရတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။
ဒီေကဘီေအ ကလည္း မင္းတို႔ျပန္လာခဲ့ၾက မင္းတို႔အတြက္ ေနစရာထိုင္စရာေတြမပူနဲ႔၊ ျပန္မလာလ်င္ေတာ့ အ
တင္းေခၚမွာပဲဆိုတာေတြ ေျပာလာတဲ့အခ်ိန္။
ကံေကာင္းတာက ထိုင္းနယ္ျခားေစာင့္အရာရွိတေယာက္က ဒုကၡသည္ေတြရဲ့ ဆႏၵမပါပဲ အတင္းအၾကတ္ျပန္ပို႔တာ
မ်ိဳး က်ဳပ္တို႔မွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူးဆိုတာေျပာလိုက္သဗ်။

အဲဒီေတာ့ ဗမာစစ္အစိုးရရဲ့လွည့္ကြက္ ယုတ္မာရက္စက္ပုံ ကလိန္ကက်စ္နဲ႔ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲပုံေတြကို သိတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြထဲမွာ အၾကမ္းအားျဖင့္ အသံသုံးမ်ိဳးထြက္လာပါေရာ။
အဲဒါေတြက

၁- မျပန္ဘူး ထိုင္းႏိုင္ငံထဲမွာပဲ ရရာအလုပ္လုပ္ၿပီး ေနသြားမယ္။
၂- သူမ်ားေနလ်င္ေနမယ္ သူမ်ားျပန္လ်င္ျပန္မယ္။
၃- မျပန္ဘူး မလႊဲသာ မေရွာင္သာလို႔ ျပန္ရမယ္ဆိုလ်င္ ငါတို႔အတြက္လိုအပ္တဲ့ အခ်က္ေတြရမွ ျပန္မယ္။ အဲဒီလိုကြဲသြားပါေတာ့တယ္။

ကဲအခုေတာ့ အေျခအေနက လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ႏွစ္က အစမ္းသေဘာနဲ႔ စစ္တမ္းေကာက္ခဲ့တာကို လက္ေတြ႔အေကာင္
အထည္ေဖၚရေတာ့မယ့္ အေနအထားကို ေရာက္လာၿပီလို႔ ေျပာရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔ဘာဆက္လုပ္ၾကမလဲ။ ေခါင္းတလုံးထဲနဲ႔ကေတာ့ ဘာမွ်ထူးျခားလာမွာမဟုတ္ေပမယ့္ က်ဳပ္တို႔အေယာက္စီ
တိုင္းမွာ ရွိေနတဲ့ ေခါင္းေတြေပါင္းၿပီး ဦးေဏွာက္မုန္တိုင္း ဆင္ၾကပါစို႔လို႔ တိုက္တြန္းရင္း..........။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)
Source:

No comments:

Post a Comment

Download Karen or Burmese Fonts by clicking link Above

Karen Song (Dick Dick)