Sunday, September 30, 2012

ကရင့္အေရး ေတြးၾကည့္ျခင္း

ကရင့္အေရး ေတြးၾကည့္ျခင္း 

ကရင့္အေရး ေတြးၾကည့္ျခင္း 

ကရင့္အေရး ေတြးၾကည့္ျခင္း

 By မင္းစိုးစံ
 26 September 2012 Thursday
ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ေကအဲန္ယူ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး 
တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ 
ကရင့္အေရး ေတြးၾကည့္ျခင္း 

ဟိုအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္းေတြ ေရးရေျပာရ ေ၀ဘန္ရ ျငင္းခုံရ ေဆြးေႏြးရတာနဲ႔ ကိုယ့္ကရင္အေၾကာင္း ဘာဆိုဘာမွ် မေရးျဖစ္ မေျပာျဖစ္ မေ၀ဘန္ျဖစ္ မေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့တာၾကာလွေပါ့။
ေဆြးေႏြးခ်င္စိတ္ကုန္ေနတာလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မွာပါ။
ေဆြးေႏြးၿပီဆိုလ်င္လည္း ေဆြးေႏြးမွန္းမသိပဲ ဒီေကာင္ဗမာေခြး ဆိုၿပီး ခဏခဏအေျပာခံရတဲ့အခါက်ေတာ့ အႀကံေပးခ်င္စိတ္ ေဆြးေႏြးခ်င္စိတ္ေတြက ေတြးလိုက္တိုင္း ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကုန္တယ္။ ပိုးကရင္ဘာသာနဲ႔ ကရင္ေတြအေၾကာင္းကို မၾကာခဏဆိုသလို ေရးသားခဲ့ဘူးေပမယ့္ တုန္႔ျပန္ေဆြးေႏြးတာေတြ မေတြ႔ရပါဘူး။က်ဳပ္ရဲ့တင္ျပေဆြးေႏြးပုံေတြက စံမမွီလို႔ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရုံးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ဳပ္ေတြးမိတာေလးေတြထဲက တခုေလာက္ေရးျပၾကည့္မယ္ ဗမာေတြအႀကိဳက္ဖြတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ စာပါအေၾကာင္းအရာေတြက သက္ေသခံပါလိမ့္မယ္။
က်ဳပ္တို႔ရဲ့ ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရုံးမွာ စစ္ဘက္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဘက္ ဆိုၿပီး ဘက္ႏွစ္ဘက္ကြဲေနတယ္၊ အဲဒီအတြက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြကိုထိခိုက္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ေတြ
 ေျပာေနတာ အမွန္ပဲလား။
ဘာေၾကာင့္လဲ။
ဘာကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ေျပာေနတာလဲ။
က်ဳပ္ကေတာ့ စဥ္းစားလို႔မရဘူး။

က်ဳပ္အျမင္ကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ိဳးေတာ္ေဆာင္အဖြဲ႔ေတြက က်ဳပ္တို႔ကို တမင္တကာကို ဗလာခ်ီ တဘက္ သပ္ ဖိအားေပးတာလို႔ျမင္ပါတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးထိခိုက္တယ္ မထိခိုက္ဘူးဆိုတာ က ႏွစ္ဘက္စလုံးရဲ့ ေစတနာ ကိုအရင္းခံမႈလုပ္ရပ္နဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။
ေစတနာမမွန္လ်င္ အရပ္ဘက္က တာ၀န္ရွိတဲ့လူနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စစ္ဘက္က တာ၀န္ရွိတဲ့လူနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လိုပဲေဆြးေႏြးေဆြးေႏြး ဘယ္ေလာက္ပဲညွိႏိႈင္းညွိႏိႈင္း အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ပဲယူယူ တနည္းမဟုတ္တနည္းနည္းနဲ႔ပ်က္မွာပဲ။
ေစတနာမွန္လ်င္ေတာ့ ဒါေတြရဲ့ဆန္႔က်င္ဘက္အက်ိဳးဆက္ကို ရမွာျဖစ္ပါတယ္။


လိမ္ညာသူရဲ့ေစတနာ 

လိမ္လည္လွည့္ဖ်ား ေကာက္က်စ္သူေတြရဲ့ ေစတနာကို အျဖဴထည္သက္သက္လို႔ အရမ္းကာေရာ မျမင္မိဘို႔ လိုပါတယ္၊အဲဒီလိုျမင္ေနသမွ် ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာကို ထည့္ မေျပာနဲ႔ အပစ္ခတ္ရပ္ဆိုင္းေရးဆိုလား ရပ္စဲေရးဆိုလား အဲဒါေတြေတာင္ ဘာမွ် တိတိက်က်ေရေရရာရာ ထင္သာျမင္သာရွိလာမွာမဟုတ္ပါဘူး။

ဦးေအာင္မင္းတို႔ကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာကိုလွည့္ၿပီး ဗမာျပည္ႀကီးတခုလံုးနီးပါး ေသနတ္သံေတြ တိတ္ေနပါၿပီတဲ့ အဲဒီလိုကို လိုက္ေျပာေနတာ၊က်ဳပ္တို႔ကရင္ျပည္နယ္မွာ ေသနတ္သံေတြတိတ္ေနတယ္ ဆိုတာ ဘာေၾကာင့္တိတ္ေနရတာလဲ။
လူလိမ္ေတြလိမ္ေနတာကို သိသိႀကီးနဲ႔အလိမ္ခံေနလို႔ ေသနတ္သံေတြ တိတ္ေနတာ၊ က်ဳပ္ကေတာ့ ဒီလိုပဲေျပာခ်င္တယ္။

ဇြန္လ ၂၅ရက္ တနလၤာေန႔က ေတာထဲအင္ဥအရွာထြက္တဲ့ ကရင္တေယာက္ အနီးကပ္မေသမခ်င္း အပစ္သတ္ခံရတဲ့သတင္း ဖတ္လိုက္ရတယ္။
ဘယ္သူတာ၀န္ယူေျဖရွင္းေပးသလဲ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ေတြပါးစပ္ ဘာေတြနဲ႔အဆို႔ခံေနရလို႔လဲ။
ဘာသံမွထြက္မလာဘူး။

သူပစ္သတ္ခံရတဲ့ ေနရာက ျမန္မာတပ္စခန္းနဲ႔ ေတာ္ေတာ္နီးတယ္။ 
ကန္႔သတ္နယ္ေျမဆိုေတာ့ ပစ္လိုက္တဲ့သေဘာပဲ။ 
ဒီလူက အရပ္၀တ္နဲ႔ဆိုေတာ့ အေ၀းကေန ျမင္ရင္ေတာင္ အရပ္သားဆိုတာသိႏိုင္တယ္။ 
အခုက အေ၀းကေန ပစ္ထိၿပီး အနီးကပ္ ထပ္ပစ္တဲ့အသြင္ ေတြ႔ရတယ္။ 
ဘယ္ဘက္ မ်က္လံုးတဖက္ မရွိေတာ့ဘူး။

ကဲ အျပစ္အခတ္ရပ္ဆိုင္းထားတဲ့ကာလ ဒီလိုဒီလိုေတြအလုပ္ခံေနၾကရတာ ဘယ္သူေတြလဲ၊ သည္းခံတာနဲ႔ အညံ့ခံတာမတူဘူးဆိုတာ လူတိုင္းအသိပါ။ ခြင့္လႊတ္တာနဲ႔ အရႈံးေပးတာကလည္း တျခားစီပဲ။

ဆရာမန္းထက္ေခါင္ေရးတဲ့ ေဆာင္ပါးတခုျဖစ္တဲ့ အခါခပ္သိမ္း ကင္းလြတ္ၿငိမ္းသည္ ျဖစ္၍ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ပါေဆာင္းပါးထဲက စာေၾကာင္းတခုထဲမွာ အခုလိုေရးသားထားပါတယ္။

မင္းမမွားဘူး တင္ေငြ။ 
မင္းမွန္တယ္။ မွားတာက ငါ။ 
မင္းကုိ ဒီေကာင္ေတာ့ အသက္လည္း ႀကီးလာၿပီ။ 
အသိတရားလည္း အေတာ္ကေလးရလာၿပီ၊ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ျပဳျပင္လာၿပီလုိ႔ တြက္ၿပီးေတာ့ ယုံယုံၾကည္ၾကည္နဲ႔ ခုိင္း လုိက္မိတာကုိက ငါ႔အမွား။ 
မင္း မမွားဘူး။ 
မင္းက မင္းလမ္းေၾကာင္းကုိမင္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ေလွ်ာက္ေနတာ။ 
ဘယ္ေတာ့မွ မေဖာက္ျပန္ဘူး။ 
မေျပာင္းလဲဘူး။ 
တသမတ္တည္း မွန္မွန္ႀကီးကုိခ်ီတက္ေနတာ။ 
ကုိယ့္ရပ္တည္ခ်က္ကေန ေဖာက္ျပန္သြားတာက ငါ။ 
မင္းကုိေျပာင္းလဲလာၿပီလုိ႔ ထင္လုိက္တာကုိက ငါ႔အမွားပဲတင္ေငြ။

အဲဒီစာပိုဒ္ေလးလိုပါပဲ က်ဳပ္တို႔ဆက္ဆံေနရတဲ့ သူေတြဟာ အလ်င္ကလူေတြပဲဆိုတာကို ေမ့ထား လို႔မျဖစ္ပါဘူး သူတို႔က သူတို႔လမ္းကို ေလွ်ာက္မွာပဲ၊ ကိုယ့္ဘက္ကသာ ကိုယ့္လမ္းကို ကိုယ္ေလွ်ာက္ေနရဲ့ လားဆိုတာ သတိ ထားမိဘို႔လိုပါတယ္။

အလိမ္မခံႏိုင္ေတာ့လ်င္ ဘာျဖစ္လာမလဲ 

တေန႔ အလိမ္မခံႏိုင္ေတာ့လို႔ တိုက္ရခိုက္ရေတာ့မယ္ဆိုလ်င္ သူတို႔ဘက္က လက္နက္အျပည့္အစုံ စားနပ္ရိကၡာ အျပည့္အစုံ ေဆး၀ါးအျပည့္အစုံ လူအင္အားအျပည့္အ၀ ျဖည့္ၿပီးသား။
က်ဳပ္တုိ႔မွာက ကိုယ့္လက္နက္ကိုယ့္မွာရွိေနေပမယ့္ ရန္သူဘက္က ေသနတ္ေပါက္မွ ကိုယ့္ဘက္က ျပန္ေဖါက္
မယ္ဆိုလ်င္ အရမ္းေနာက္က်သြားၿပီလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ရန္သူက သမားရိုးက် လုပ္စရာရွိတာကိုလုပ္ေနတာပါ။ 
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲကို ဘာမွ်ထိ ခိုက္စရာမရွိပါဘူး၊
ေႏြဦးေပါက္မွာ တပ္ေတြအေျပာင္းအေရႊ႕လုပ္တာပါ။
ဆိုတဲ့ အေျပာမ်ိဳးနဲ႔ ဖိႏွိပ္အႏိုင္က်င့္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ခါးဆီးခံေန ရတဲ့ ကရင္ျပည္သူလူထုကို ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေအာင္မလုပ္ပါနဲ႔။

ရွင္းရွင္းေျပာမယ္ဗ်ာ လူထုနဲ႔ကင္းကြာတဲ့ေလသံမ်ိဳး လုံး၀မထြက္မိပါေစနဲ႔။
ဘာေၾကာင့္က်ဳပ္ဒီလိုေျပာရသလဲ ဆိုေတာ့ လူထုသေဘာထားအျမင္တခုမွာ လူတေယာက္ေျပာသြားတာရွိတယ္၊

ဗမာစစ္အစိုးရနဲ႔ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ဘာေတြေဆြးေႏြးဘို႔ရွိတယ္၊ 
ရလာမယ့္အက်ိဳးေက်းဇူးနဲ႔ ဆိုးက်ိဳးေတြကေတာ့ျဖင့္ ဘာေတြရွိတယ္ဆိုတာကို ပထမဦးဆုံး တပ္ဘက္နဲ႔ ျပည္သူလူထုေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းခ်ျပေဆြးေႏြးဘို႔လိုတယ္၊ 
ၿပီးမွသာ လူထုရဲ့ဆႏၵသေဘာထားအရ ေဆြးေႏြးသင့္မသင့္ဆိုတာ ရယူအေျဖရွာၿပီးမွ ဗမာစစ္အစိုးရနဲ႔ေဆြးေႏြးတာေတြ လုပ္သင့္တယ္၊ 
အခုလို ဘာမေျပာညာမေျပာ အလ်ဥ္စလိုေဆြးေႏြးတာမ်ိဳးက သိပ္ၿပီးမသင့္ေတာ္ဘူး။
ဆိုတဲ့ ကရင္အမ်ိဳးသားတဦး အသံလႊင့္ဌာနတခုမွာေျပာသြားတာကို ၾကားလိုက္ရလို႔ပါ။

ေနာက္တခုက KNU နဲ႔ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔တို႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ KNU ကမလုပ္ႏိုင္တာေတြကို ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေတြကို လုပ္ေစမွာျဖစ္ၿပီး ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေတြ မလုပ္ႏိုင္တာေတြကို KNU က၀ိုင္းကူမယ္ဆိုတာ ဖတ္လိုက္ရေတာ့ ေစာေစာဆိုသူက အခုလို မွတ္ခ်က္ေရးထားတာ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။

ေစာဘဦးႀကီး မူေလးခ်က္တဲ့ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ (ကရင့္ကံၾကမၼာကရင္ဖန္တီးရမည္) ဆိုတဲ့ မူကို ေျပာင္းလဲရင္ ပိုေကာင္းမလား။ (ကရင္ကံၾကမၼာ ၈၈ေက်ာင္းသားမ်ား ဖန္တီးရမည္)
ဟားဟားဟား….အဲလိုပဲ ရယ္ခ်င္တယ္။ ကိုယ့္အေျခအေန ကိုယ္သိသင့္ၿပီး။

၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္း ကိုေဇာ္၀င္း ေရးသြားတာကလည္း အင္မ တန္မွတ္သားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။

လက္ပံေတာင္း သင္ခန္းစာ

ဒီေတာ့ လက္ပံေတာင္းသင္ခန္းစာကို ျပန္ခ်ဳပ္ရင္ လက္ပံေတာင္းလႈပ္ရွားမႈ ႐ံႈးနိမ့္ရတာဟာ 

၁။ လူထုၾကားထဲကို အညံ့ခံ၊ အရွဳံးေပးဝါဒ သြတ္သြင္းလာလို႔ လူထုကိုယ္တိုင္က အေလွ်ာ့ေပးခ်င္လာလို႔ စိတ္ပ်က္လာလို႔ ႐ံႈးရတာျဖစ္တယ္။ 

၂။ လူထုၾကားကို အညံ့ခံဝါဒ သြင္းလာသူေတြဟာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ (၈၈ မ်ဳိးဆက္ေတြ) ျဖစ္တယ္။ ၈၈ မ်ဳးိဆက္ေတြ သစၥာေဖာက္လို႔ ႐ံႈးနိမ့္ရတာျဖစ္တယ္။ 

၃။ ၈၈ ေတြ သစၥာေဖာက္တာဟာ သူတို႔အေပၚမွာ အညံ့ခံဝါဒ အေတြးအေခၚမွား ဖုံးလႊမ္းေနလို႔ ျဖစ္တယ္။ 

 ဒါဟာ လက္ပံေတာင္းကေနရတဲ့ ခါးသီးတဲ့ သင္ခန္းစာျဖစ္ပါတယ္။

အခုေတာ့ KNLA ကေနၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲတက္မယ္ဆိုတာျဖစ္သြားရတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ကရင္အမ်ိဳးသားတေယာက္ရဲ့အျမင္က မွန္ေနလို႔လား၊ ဒါမွမဟုတ္ KNU ကေန KNLA ဆိုၿပီးကြဲထြက္သြားတာကို အတည္ျပဳလိုက္တာမ်ားလားဆိုတာ ေတြးေနမိပါေတာ့တယ္။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

No comments:

Post a Comment

Download Karen or Burmese Fonts by clicking link Above

Karen Song (Dick Dick)