KNU သမိုင္းကုိ ဖ်က္ဆီးၾကေတာ့မွာလား ...
မန္းအိုင္ဖလံုး (ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ)၂၀၁၄ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္ ၃၁ရက္ေန႔ UNFC ကေန KNU ႏႈတ္ထြက္ေၾကာင္းစာကို KNU ဥကၠဌ ေစာမူတူးေစးဖိုး လက္မွတ္ထိုး ပို႔လိုက္တယ္လို႔ ၾကားသိလုိက္ရရင္ပဲ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ကရင္ေတြအားလံုး စိတ္ထိခိုက္ၾကရတယ္။
KNU ဆိုတာ ၁၉၄၇၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၅ရက္ေန႔က စတင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ ကရင္ေရွ႕ေဆာင္အဖြဲ႕အစည္း၊ သက္တမ္း ၆၇ႏွစ္။ ကရင္ျပည္သူေတြကို ဦးေဆာင္မႈေပးခဲ့တာ ရာစုႏွစ္ထက္ဝက္ေက်ာ္ၿပီး စိန္ေခၚမႈမ်ိဳးစံု ႀကံဳေတြ႕ခဲ့တဲ့သခၤန္းစာလည္း အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္။ ဖဆပလဆို ၁၃ႏွစ္၊ မဆလဆို ၂၆ႏွစ္ပဲ ခံခဲ့တယ္။
၁၉၄၇၊ ဧၿပီလ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ ကရင္အတြက္ အာမခံခ်က္မရွိလို႔ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့တယ္။ မွန္ကန္တဲ့ ဦးေဆာင္မႈကို ကရင္ျပည္သူေတြ လက္ခံခဲ့လုိ႕ မဲဆႏၵရွင္အခ်ဳိ႕သာ မဲသြားေပးၾကတယ္။
၁၉၄၈၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၁ရက္ေန႔မွာ KNU ေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႔ တစ္ျပည္လံုး ကရင္လူထု ၄၅၄,၁၀၀ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾက တယ္။ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြဟာလည္း တန္းတူေရး၊ ခ်စ္ၾကည္ေရး၊ ျပည္တြင္းစစ္ဆန္႕က်င္ေရး အႏွစ္သာရေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ မဟာလူမ်ဳိးႀကီးဝါဒ ဖဆပလဟာ KNU ကို စစ္ေရးနဲ႕သာ တံု႕ျပန္ခဲ့တယ္။
ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အလမ္းမရေတာ့တဲ့ အေျခအေနမွာ KNU ဟာ ကရင္ျပည္သူေတြအတြက္ ခုခံေရးစစ္ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္။ ဒီအ ခါမွာ ဖဆပလဟာ KNU ရဲ႕ ခုခံေရးစစ္ကို နယ္ခ်ဲ႕ေျမႇာက္ေပးလို႔ဆိုၿပီး ဝါဒျဖန္႔ခဲ့ျပန္တယ္။ အဲ့ဒီတုန္းက ဖဆပလကို အဂၤလိပ္ ဝန္ ႀကီးခ်ဳပ္ခ်ာခ်ီက အင္းေတာ္၊ အင္းေလး၊ အင္းမ၊ အင္းယား ဆိုတဲ့ တုိက္ေရယာဥ္ ၄စီး ကူညီခဲ့တယ္။ အေမရိကန္သမၼတ ထ႐ူး မင္းကလည္း ဖဆပလကို တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀စီး၊ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀သန္း အီးစီေအ၊ တီဘီေအ စီမံကိန္းနဲ႔ ေဒၚလာသန္း ေပါင္းမ်ားစြာ ကူညီခဲ့တယ္။ သူခိုးက လူကိုျပန္ဟစ္တယ္ဆိုတာ ဒါမ်ဳိးေပါ့။
''မိိမိတို႔လုပ္ရပ္ေတြက
ကရင္ျပည္သူေတြအတြက္ ဘာတခုမွ အက်ဳိးမရွိေၾကာင္း သိလာတဲ့တေန႔ ေစာဟံတာသာေမႊးက
အင္းစိန္၊ နံ႔သာကုန္းဘုရားေက်ာင္းမွာ ေစာဘဦးႀကီးရဲ႕ဝိညာဥ္သာ
ဘုရားေက်ာင္းထဲမွာရွိရင္ က်ဳပ္ကို ဟားတုိက္ရယ္ေမာေနမွာပဲလုိ႔ သူ႔အမွားကို
ဝန္ခံသြားခဲ့တယ္။ KRC ရဲ႕ ငယ္သားေတြေတာ့ KNU ရင္ခြင္ထဲကို ျပန္သြားၾကတယ္။
အသက္အရြယ္ႀကီးလာတဲ့ ေစာဟံတာသာေမႊးလည္း ေနာက္ တရားနဲ႔အတူ မထင္မရွား
ခရစ္ေတာ္ေျခေတာ္ရင္းမွာ အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ ပဒိုေဝေသာ္က်ေတာ့ မေသခင္
သားသမီးေတြကို ဒို႔ေတာ့ ဗမာအစိုးရ လိမ္တာ ခံလိုက္ရၿပီ လို႔သာ
မွာၾကားႏိုင္ေတာ့တယ္။''
၁၉၄၉၊ ဇန္နဝါရီ ၃၁ရက္ကေန ေမလ ၂၁ရက္အထိ (၁၀၁)ရက္ၾကာ အင္းစိန္တုိက္ပြဲမွာ ဖဆပလဟာ KNU ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲေခၚခဲ့တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲမွာ အဂၤလိပ္သံအမတ္ မစၥတာဘိုကာ၊ အိႏိၵယသံအမတ္ေဒါက္တာရပ္(စ္)၊ ပါကစၥ တန္သံအမတ္ မစၥတာအာလီ၊ အဂၤလီကန္ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ ဘိေရွာ့ဝက္(စ္) မစၥဘေမာင္ခ်ိန္(ေဒါက္တာစံစီဖုိးသမီး) တို႔ကို KNU ကို လက္နက္ခ်ဘို႕ လွည့္ပတ္ေျပာၾကတယ္။ KNU က လက္မခံဘဲ အင္းစိန္ကို ျပန္သြားၾကတယ္။
အ့ဲဒီအခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွာ အိႏၵိယက သေဘၤာ ၂စီး စစ္လက္နက္အျပည့္အစံုနဲ႔ ေရာက္ေနတယ္။ တုိင္းျပည္ကို သတင္း ေမွာင္ခ်ထားခဲ့တယ္။ ပါလာတဲ့ ရွင္သာရိပုတၳရာနဲ႔ ရွင္ေမာဂၢလန္ရဲ႕ ဓါတ္ေတာ္ေတြကိုသာ ဘမ္းျပၿပီး သမၼတစ၀္ေရႊသိုက္က ဓါတ္ ေတာ္ေတြကိုပင့္ေဆာင္ၿပီး ေရႊတိဂံုဓါတ္ေတာ္တုိက္မွာ အပူေဇာ္ခံ ကိန္းဝပ္ေစခဲ့တယ္။ သေဘၤာပါလာတဲ့ လက္နက္ေတြနဲ႔ ဗိုလ္ ေက်ာ္ေဇာ(ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ဝင္) ဦးေဆာင္ၿပီး ရန္ကုန္၊ ခဝဲၿခံကစၿပီး ကရင္ရပ္ကြက္ေတြကို တုိက္ခိုက္ေတာ့တာပါပဲ။
၁၉၅၆၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၀ရက္ KNU ေပၚလစ္ဗ်ဴရို ေစာေမာင္တုိး၊ ဗဟုိေကာ္မတီဝင္ ေစာဘာဟု၊ ဦးစီးပဲ့ကိုင္ ေကာ္မတီ ေစာ ေက်ာ္စိန္တို႕ဟာ ကရင့္အေရးကို ဒီမိုကေရစီအတြင္းက ေဆာင္ရြက္မယ္ဆုိၿပီး ဖဆပလဆီ လက္နက္ခ်ခဲ့ၾကျပန္တယ္။ ကရင္ ေတြအတြက္ တန္းတူေရးနဲ႔ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ ရခဲ့သလား၊ ေစာတာဟုေတာ့ သာေပါင္းမွာ ဖဆပလပါတီ၊ ပါတီယူနစ္ဥကၠဌ ရာထူးရသြားတယ္။
၁၉၆၂မွာ ျပည္နယ္ေပါင္းစံု တုိင္းရင္းသားေတြ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို ေတာင္းဆုိလာၾကတယ္။ မဟာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ၊ ပမည တ သခင္ခ်စ္ေမာင္၊ ဖဆပလ ဦးဗေဆြတုိ႕က တိုင္းရင္းသားေတြကို တန္းတူအခြင့္အေရး မေပးဘဲ မဟာလူမ်ဳိးႀကီးဝါဒေအာက္ မွာပဲ ဆက္ထားသင့္ေၾကာင္း၊ အရွက္မရွိ ကန္႕ကြက္ၾကတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြဖက္ကလည္း ဆယ္ႏွစ္ဆယ္မိုးေက်ာ္ ျပည္ ေထာင္စုအတြင္း အတူေနလာခဲ့ရတာ ဒီမုိကေရစီ အခြင့္အေရးေတြ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ေၾကာင္း၊ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုသာ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပခဲ့ၾကတယ္။
၁၉၆၂၊ မတ္ ၂ရက္ေန႔ ညသန္းေခါင္မွာ မဟာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ ဗိုလ္ေနဝင္းဟာ ဖက္ဒရယ္ဆုိတာ တုိင္းျပည္ ၿပိဳကြဲေစတယ္ဆုိၿပီး အာဏာသိမ္းစစ္အစိုးရကို ထူေထာင္လိုက္တယ္။ ဖက္ဒရယ္သည္သာ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ျဖစ္ၿပီး ဖက္ဒရယ္ဆန္႕က်င္သူဟာ ျပည္ေထာင္စု ၿဖိဳခြဲသူျဖစ္တယ္ဆုိတာ ဗိုလ္ေနဝင္းက ကိုယ့္တုိင္းျပည္အျပင္ ကမၻာကိုပါ အရွက္မရွိ လိမ္ညာခဲ့႐ံုမက တုိင္းျပည္ ကိုလည္း ဝါးမ်ဳိ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေတာ့တယ္။
၁၉၆၃ခုႏွစ္၊ ကေဆာဝါးညီလာခံမွာ ေစာဟံတာသာေမႊး ေခါင္းေဆာင္ၿပီး သူကိုယ္တုိင္ပါဝင္ခဲ့တဲ့ သမိုင္းဝင္ ၀ိန္႔ေထာင္ကြန္ဖရင့္ (ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ကြန္ဖရင့္)က ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ KNU ရဲ႕ ဒုတိယလမ္းစဥ္ကို ေသြဖီၿပီး ၁၉၆၄၊ မတ္ ၁၂ရက္မွာ ဗိုလ္ေနဝင္းနဲ႔ ေစာဟံတာ သာေမႊးတုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လက္မွတ္ထုိးၿပီး မဆလဆီ ေစာဟံသာေမႊးတုိ႔ KRC (Karen Revolution Council) အညံ့ခံလိုက္ တယ္။ ဗိုလ္ေနဝင္းဟာ ၁၉၆၃ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကမ္းလွမ္းစဥ္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲ မေအာင္ျမင္ရင္ လာတဲ့ေနရာထိ ျပန္ပို႔ေပး မယ္။ ၇ရက္အတြင္း အတုိက္အခိုက္ ရပ္စဲမယ္ ဆုိတဲ့ကတိကို ဖ်က္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလက္မွတ္မထိုးတဲ့ တပ္မဟာ(၅) တပ္မင္း ဗိုလ္လင္းထင္ကို သထံုမွာတင္ သတ္လိုက္ၿပီး မုတၱမပင္လယ္ထဲမွ အေလာင္းကို အစေဖ်ာက္လိုက္တယ္။ ေစာဟံတာသာေမႊး တို႕အုပ္စုက ေနဝင္းတပ္ေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး ေခးမူနဲ႔ ခူမူဒဲ KNU ဗဟုိစခန္းကို ျပန္တုိက္ခဲ့လို႔ KNU တပ္မွဴး၊ တပ္သား ၁၃ေယာက္ က်ဆံုးခဲ့ရတယ္။ ဗဟုိေကာ္မတီဝင္ ဆရာအုန္းေဖညြန္႔ကို အရွင္ဖမ္းမိၿပီး သတ္ျဖတ္လုိက္ၾကတယ္။ ဒီလိုသစၥာေဖာက္လို႔ KRC က ေစာဟံတာသာေမႊးကို ေနဝင္းက ပညာေရး သုေတသနဗ်ဴရိုမွာ အထူးအရာရွိ၊ ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒရွင္းလင္းေရး အဖြဲ႕ဝင္၊ ပဒုိေဝေသာ္၊ ပဒို၀ရီေက်ာ္၊ ပဒိုဖိုးေညာတုိ႔ကို ႏုိင္ငံဂုဏ္ရည္ ပထမအဆင့္၊ တပ္မဟာ ၅ ဒုတပ္မဟာမွဴး ဗိုလ္ေစာေမာင္ဝင္းကို သထံုပါတီယူနစ္ဥကၠဌ၊ တပ္ရင္းမွဴးေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ႀကီးေရႊနဲ႔ မိုးဇက္တုိ႔ကို ဘီးလင္းနဲ႔ က်ဳိက္ထုိမွာ ေကာင္စီဥကၠဌေတြ၊ ေစာထ႐ူး မင္းကို ဦးထြန္းမင္း နာမည္နဲ႔ ေတာင္ငူမွာ ပါတီယူနစ္ဥကၠဌ စတဲ့ ဆုလာဘ္ေတြနဲ ့ခ်ီးေျမႇာက္ခဲ့ပါတယ္။
မိိမိတို႔လုပ္ရပ္ေတြက ကရင္ျပည္သူေတြအတြက္ ဘာတစ္ခုမွ အက်ဳိးမရွိေၾကာင္း သိလာတဲ့တေန႔ ေစာဟံတာသာေမႊးက အင္း စိန္၊ နံ႕သာကုန္းဘုရားေက်ာင္းမွာ ေစာဘဦးႀကီးရဲ႕ ဝိညာဥ္သာ ဘုရားေက်ာင္းထဲမွာရွိရင္ က်ဳပ္ကို ဟားတုိက္ရယ္ေမာေနမွာပဲလုိ႔ သူ႕အမွားကို ဝန္ခံသြားခဲ့တယ္။ KRC ရဲ႕ ငယ္သားေတြေတာ့ KNU ရင္ခြင္ထဲကို ျပန္သြားၾကတယ္။ အသက္အရြယ္ႀကီးလာတဲ့ ေစာ ဟံတာသာေမႊးလည္း ေနာက္ တရားနဲ႔အတူ မထင္မရွား ခရစ္ေတာ္ေျခေတာ္ရင္းမွာ အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ ပဒိုေဝေသာ္ က် ေတာ့ မေသခင္ သားသမီးေတြကို ဒို႕ေတာ့ ဗမာအစိုးရ လိမ္တာခံလိုက္ရၿပီးလို႔သာ မွာၾကားႏိုင္ေတာ့တယ္။
ဓါးဓါးခ်င္း၊ လံွလွံခ်င္း ယွဥ္ရဲတယ္ဆိုၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို စိန္ေခၚခဲ့တဲ့ ‘ဗိုလ္ေနဝင္း’။ စစ္သားဆိုတာ မိုးေပၚ ေထာင္မပစ္ဘူး လို႔ ေျပာခဲ့တဲ့ ‘ဗိုလ္ေနဝင္း’။ ျမန္မာ့နည္းနဲ႔ ဆုိရွယ္လစ္ေလာကကို မေရာက္ဘဲ တုိင္းျပည္ကိုသာ အဆင္းရဲဆံုးေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ ႏုိင္ခဲ့တဲ့ ျပည္သူေတြေပးတဲ့ဘြဲ႕ကို ရခဲ့တယ္။ နန္းက်အာဏာရွင္ဘဝမွာ အထီးက်န္ျဖစ္သြားတဲ့ ဗိုလ္ေနဝင္းဟာ လယ္တီဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီးရဲဲ႕ ကမၸ႒ာန္းတရားေတာ္ကို ႐ႈမွတ္ရင္း ၁၉၉၅ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္ ၂၆ရက္မွာ သူ႔ကုိ ဂါဝရျပဳဖုိ႔လာတဲ့ အညမည သေဘာ တရားဆရာႀကီး ဦးခ်စ္လႈိင္(ကိုကိုေမာင္ႀကီး)နဲ႔ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးတင္ေအာင္ဟိန္းတုိ႔ကို ဒီတရားေတြသာ အရင္ထဲက ကိုယ္သိခဲ့ရင္ ၁၉၆၂က အလုပ္ေတြကို ကိုယ္မလုပ္ခဲ့ဘူးလုိ႔ ဝန္ခံခဲ့တယ္။ (၁၉၆၂ကို အဂၤလိပ္လိုေျပာသည္) ဗိုလ္ေနဝင္းရဲ႕ ေနာင္တကို တုိင္းျပည္ကေတာ့ LDC(အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံ) လက္မွတ္နဲ ့ေပးဆပ္ခဲ့ရတယ္။
၁၉၉၄ က်ျပန္ေတာ့ ဗိုလ္သန္းေရႊနဲ ့ဗိုလ္ခင္ညႊန္႔တုိ႔ ဘာသာေရးသပ္လွ်ဳိၿပီး KNU ကို ထုိးခြဲလိုက္ျပန္တယ္၊ ရန္သူကို မိတ္ေဆြ ထင္လိုက္တဲ့ DKBA ကလည္း စစ္တပ္နဲ႔ေပါင္းၿပီး မာနယ္ပေလာကို ျပန္တုိက္လို႔ မာနယ္ပေလာ က်ဆံုးခဲ့ရတယ္။ ဗိုလ္ခင္ ညြန္႔တပည့္ ဗိုလ္စန္းပြင့္က DKBA ပါလို႔သာ မာနယ္ပေလာကိုရခဲ့ေၾကာင္း အဲ့ဒီတုန္းက အေလာင္းေတြကို ဆက္လုိက္ရင္ ေမာ္ လၿမိဳင္ကေန ရန္ကုန္ထိ ေရာက္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ဝန္ခံခဲ့တယ္။ အိမ္ၾကက္ခ်င္း အိုးမဲသုတ္ခံလုိက္ရလို႔ ကရင္အခ်င္းခ်င္း ေသြးေျမက် ခဲ့တဲ့သမိုင္းမွာ ဘာေတြရခဲ့ပါသလဲ။ DKBA ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ စူပါမားကက္ေတြ၊ ေဟာ္တယ္ေတြနဲ႕ ခ်မ္းသာေနၾကၿပီး ငယ္သားေတြ က လမ္းဆံုလမ္းခြမွာ ဝါးလံုးတားၿပီး ပုိက္ဆံေတာင္းေနရတဲ့ ဝါးတားဂိတ္မွာ စစ္တပ္နဲ႔ ဥာဥ္ဆိုးသင္တန္းတက္ေနရတယ္ မဟုတ္ လား။ အခုေတာ့ DKBA လည္း အမ်ားစုဟာ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဆုိၿပီး တပ္မေတာ္ေအာက္ထားၿပီး ဆြဲေစ့ခံေနရတယ္ မဟုတ္ လား။
ဒါေတာင္ ဗိုလ္ခ်စ္သူက ေျပာလိုက္ေသးတယ္။ ေစာဘဦးႀကီးရဲ႕ မူအတုိင္း ကရင့္လက္နက္ ကရင့္လက္ထဲမွာ ရွိတုန္းဆိုပဲ။ ေမး လိုက္ပါရေစ ညီေလး ေစာခ်စ္သူ။ ကရင္ေတြ တန္းတူေရးနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္အတြက္ ေသနတ္ေျပာင္း ဘယ္ကိုလွည့္မွာလဲ လုိ႔။
စစ္ဆုိတာ ႏုိင္ငံေရးမေျပလည္လုိ႔ ျဖစ္ရတာ။ ႏုိင္ငံေရးကို ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းလို႔ရတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲဲ။ ဒါေပမဲ့ ေျဖရွင္း နည္းမွန္ဘို႔လိုတယ္။ တန္းတူရည္တူရွိဖုိ႕ တဦးကိုတစ္ဦး နားလည္တတ္ဖုိ႔ လိုတယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြေျပာတဲ့ တန္းတူေရး၊ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ဆုိတာ ခြဲထြက္ဘို႔ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေၾကညာၿပီးသားပဲ။ ဖက္ဒရယ္ဆုိတာ တန္းတူရည္တူ ပူးေပါင္းျခင္းပဲ။ တုိင္းရင္းသားေတြ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးလို႔ လူမ်ဳိးႀကီးေတြ ေခါင္းေဆာင္ေပးရမယ္ဆုိတာ မဟာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒပဲ။ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီး ခြင့္မရတဲ့ တိုင္းျပည္ကို မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးလို႔ ၿဗိတိသွ် အေစာင့္ေရွာက္ခံအျဖစ္ ေနရအံုးမယ္ဆုိတုန္းက ဘယ္လုိခံစားၾကရသလဲ? လြတ္လပ္ေရးရၿပီးရင္ ဗမာျပည္ေသြးေခ်ာင္းစီးမွာပဲလို႔ အဂၤလိပ္ေတြ ႀကိဳတင္ေျပာခဲ့တာ။ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ မဟာလူမ်ဳိးႀကီးဝါဒ လက္ထဲကို အာဏာေပးခဲ့လို႔သာျဖစ္တယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ ့မဆုိင္ဘူး။
ကရင္တုိင္းရင္းသားအေရးဆုိတာ အျခားတုိင္းရင္းသားအေရးနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးလည္း ျဖစ္ တယ္။ (Human is Political Animal) ဘာေၾကာင့္လဲ။ တုိင္းရင္းသားအားလံုး ျပည္ေထာင္စုအတုျဖစ္တဲ့ မဟာလူမ်ဳိးႀကီးဝါဒ ေအာက္မွာ ေနရလို႔ပဲ။ ဖိႏွိပ္ခံရသူအခ်င္းခ်င္း တပ္ေပါင္းစု မဖြဲ႕ႏိုင္ရင္ တစ္ကြက္ခ်င္း၊ တဖြဲ႕ခ်င္း ေခ်မႈန္းခံရမယ္ဆိုတာ သမိုင္းရွိခဲ့ ၿပီးသားပဲ။ (၁၇)ႏွစ္သားထဲက စစ္တုိက္လာတယ္ဆုိတဲ့ ေကအဲန္ယူ ဥကၠဌက ငယ္ငယ္တံုးက (Sunday School) မွာ ထင္းတစ္ စီးလုံးကုိ ခ်ဳိးရင္မရဘူး။ တစ္ေခ်ာင္းစီခ်ဳိးမွ ရတယ္ဆိုတဲ့ သင္ခန္းစာမေမ့ေသးဘူးဆိုရင္ KNU ဥကၠဌႀကီး မန္းဘဇန္ရဲ႕ တပ္ေပါင္း စုရွိမွ ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ျမင္မယ္ဆုိတဲ့ ဒႆနကို ေလးစားလိုက္နာသင့္ပါတယ္။ UNFC ထဲ ဝင္တယ္ဆိုတုန္းကလည္း အဖိ ႏွိပ္ခံ တုိင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ေရးအတြက္ KNU ကြန္ဂရက္က ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပဲ။ ကြန္ဂရက္သေဘာထားကို ဆန္႔က်င္ ျခင္းဟာ KNU ထဲမွာ အာဏာရွင္ထူေထာင္တာပဲ။ ဒီမိုကေရစီကို နားလည္ရင္ လာမဲ့ KNU (၁၆)ႀကိမ္ေျမာက္ ကြန္ဂရက္က်ရင္ ကုိယ့္သေဘာထားေတြျပန္တင္သင့္တာေပါ့။ တစ္ျပည္လံုးက ကရင့္သေဘာထားအမွန္ကို ယူၾကည့္ပါ။ ေစာဘဦးႀကီးနဲ႔ ရဲေဘာ္ ေတြရဲ႕ ေသြးနဲ႔လမ္းျပခဲ့တဲ့ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးလမ္းစဥ္က ေသြဖီရင္ ကရင္ျပည္သူတရပ္လံုး လက္မခံၾကပါဘူးဆိုတာ ေျပာျပ လိုက္ပါရေစ။ ။
No comments:
Post a Comment